; 3ly goes 6: Hete bakoven.
zondag 22 augustus 2010
Vanmorgen om half 7 ging de wekker af in huize Cabaret. Ik had gisteren besloten om bij Ton te logeren op de camping om te voorkomen dat ik vanmorgen in alle vroegte 75km door slingerende franse dorpjes moest rijden. Ook voor het eerst in m'n leven dat ik ongeveer 10min nadat ik m'n ogen open had een bord havermout naar binnen heb zitten werken. De pannenkoek kreeg ik echt niet weg op dit tijdstip, sorry Ton.

Aan de start van de Jalabert Cyclo
Om klokslag 8 uur stonden we in het centrum van Mazamet na een infiets tochtje van 15km. Onwijs snelle mannen, bruine lijven en gespierde billen. En uiteraard ook mooie fietsen :-). Het eerste wat door me heenging was dat Ton er een pittige dobber aan zou krijgen aan deze raspaardjes!

Op ongeveer 18km liep m'n ketting eraf en die zat meteen shocking klem tussen frame en voor derailleur. Ik kreeg het niet voor elkaar om 'm los te wrikken en begon m'n glimlach in de strijd te gooien. Meteen ontdekt dat ik daar in Frankrijk nog wat voor moet oefenen want er stopte geen hond.... Ahh daar kwam de bezemwagen, die meneer ging me vast wel helpen. Er kwam een kolos van zo'n 150kg uit het busje en alles wat ik kon verstaan met m'n redelijke niveau Frans was dat hij geen mecanicien was. Voor de rest leek het wel of hij Hebreeuws sprak, waarschijnlijk een lokaal dialect waar ik geen chocolade van kon maken. Binnen no time stond hij aan m'n ketting te rukken alsof z'n leven er vanaf hing. Ik zag in gedachten zo m'n Kubus in 2en breken... Gelukkig lukte het hem ook niet en hij sprak wat voorbij fietsende mannen aan. Uiteindelijk hingen er 6 man over Kubus en kregen ze het voor elkaar.  Daarna is het me nog 2x overkomen dus een onderzoekje van de Kubus dokter in NL kan straks geen kwaad.

Op weg naar heerlijke sinaasappelpartjes a la Mama


Tot de 90 km ging het behalve de ketting incidenten best lekker, zelfs goed. Het eerste gedeelte was veel onder de bomen door de bergen en dat was lekker met deze hitte. Onderweg nog wat Fransmannen met tollende ogen met m'n afdaalkunsten kennis laten maken, wat onderaan de berg spontaan op leuke complimenten als Wonderwoman en Superwoman resulteerde :-)

Onderweg werd ik prima verzorgd door m'n eigen verzorgingsteam Theo en mams. Diverse keren kreeg ik heerlijke koude sinaasappel partjes, koud water en Red Bull aangereikt. En het was bovendien ook leuk om even bekenden te zien, want dat Frans praten onderweg valt niet mee. Ton was al in geen velden of wegen te bekennen. Voor hem wat het vandaag een wedstrijd ik reed gewoon recreatief mee. Hetgeen ook op te maken is aan onze eindtijden. Hij 4.11 uur, ik 6,5 uur inclusief 30minuten depannage. Ton is 55e overall geworden van de ruim 500 man die meededen en 13e in zijn categorie. Ik ben trots op hem, dat had ik vanmorgen niet durven dromen toen ik al die snelle jongens zag! Ik heb niet meer gekeken wat mijn eindstand was, ik weet alleen dat het publiek al naar huis was en de dranghekken al op de aanhangwagen stonden, hahahaa.

Na deze prachtige dag op 'n terrasje in Mazamet beland met mams, Theo, Ton en vriendinnetje Monique die helemaal vanuit Bousquet naar Mazamet was komen fietsen (90km).

Nog wat waterstanden : hoogste temperatuur vandaag 43 graden, totaal 114,6 km, plus nog 15 km van de camping naar Mazamet, 3947 kcal, hoogste snelheid 63,1 km/pu, max 13% stijginspercentage 2215 hoogte meters. Best 'n pittig dagje dus. De muis van m'n handen en m'n pinken zijn nog steeds "doof" en ik kan nog wel 'n onderdeel opnoemen....

Laatste meters op de Pic de Nore
Al met al is het me meegevallen, de hitte was heftig, het asfalt was aan het smelten en plakte aan m'n Kubus bandjes, de verzorging van de organisatie en m'n eigen team was top, maar die laatste beklimming van 17 km naar de Pic de Nore was moordend. Toen had ik er gewoon geen zin meer in. Gelukkig kwam klimgeit Ton afdalen om me mentaal te ondersteunen. Ontdekt dat de laatste loodjes bij mij mentaal altijd erg tegenwerken, misschien eens een aandachtspuntje van maken :-)

Morgen een totale rustdag om alle onderdelen bij te laten komen en de fietsbroek/shirt aftekeningen streeploos bij te laten kleuren.

A demain ou après-demain

4 reacties:

Anoniem zei

Goed gedaan Amber! En je hebt een beste fietsmaat! Groet, Harm

marieke zei

Hee! Je eerste cyclo! Er volgen er vast nog wel meer...
Top gedaan hoor, in die hitte. Weet er alles van.

geniet nog maar lekker van die vakantie
groetjes!

OpaErwin zei

Heldin! Mooi hoor. Gefeliciteerd....
Nu lekker de beentjes plat en nagenieten!
Grtz. OpaErwin

Carbonfire zei

Waar zou jij zijn zonder Ton?
Op de fiets dan ;~)

Leuk om de verslagen te lezen over een minder bekende cyclo in minder bekend gebied.


Word mijn sponsor!

Word mijn sponsor!
klik op de afbeelding

Stand sponsoring

Huidig bedrag 3Ly : € 14.494,06 (incl toezeggingen)

Team Telstar : 59.519,58





Stand Nieuwjaarsduik

3Ly : € 811,66 Arend-Jan: € 100,= Lars: € 35,00 Mayra: € 126,66 Nicoline; € 57,= Ton: € 400,= via Patrick : € 625,= Team Hardleers & Team Telstar: € 600,= TOTAAL: € 2.755,32

Donaties ontv. van:

Arctic - Hans Post, Cor & Margreet Baan, Ada & Theo van Baar, BAS - Martin Burgers, Monique Bachofner, Hans Benenga, Marina Besselink, Peter Boogert, Bart & Pauline vd. Boogaard, Martine v.d. Boogaard, Ted & Dé de Braak, Jan Brak, Martin Breedijk, van Brero & Breugem Makelaardij, Henk Brilman, Frits Bruijn, Marc van Buijtene, Eric van Buren, Ton Cabaret, Cilgro, Patrick Derks - Nuttysporters, Deta-Air, Joke van Dijk, Kees & Anneke Doornheim, Drukwerkfabriek, Dave Earnshaw, Peter van Eick, Desirée Elens, Edith Fege, Angelique Finkers, Foster Ventilatiesystemen, Monique Gilissen, Wouter & Carla van Haaften, Ruud van Heijningen, Marc den Hoed, Hans van Hoolwerff, Dorine v.d. Horst, Willem Hus, Jacobine, Johntoy, Coen de Jong & Lucia Hazenberg, Gijs de Jong, Jan & Marion Joosten, Henk Karremans, Martin Kool, KPS Delft, Petra Kreft, Anja Krijgsman, Liesbeth & Niek Krouwel, Ruud Lapawa, La Lettre, Kees van Liempt -Interpresario, Wout van Liempt - Nederlands Theaterbureau, LMI Drechtsteden, Wendy Luchtmeijer, Maarten & Barbara Luk, Maqutos, Arend-Jan Meijer, Dhr Meijer, Moerland Verhuur, Enrique & Dieneke Morales, Esmee Nieuwenhuis, NoRisk-Keymanagement, OBT, Opa Erwin, Ronald Olsthoorn, Ben Oudshoorn, Pam & Theo, Party Rental Company, Azira Pieter, Ruud van Putten, Qualityfloor, Restore bv, Eva van Rooijen, Lars Roos, Ma Ros, Fred & Anja Ros, León Ros, Hein Runeman, Rob Sanders, Ronald van Schaik, Richard & Carla van Schie, Marieke van Schuppen, Shibu den Bezemer, Son Design, Johan Sosef, Goozina Steketee-Bijl, Synergie PFD, Telstar, Hans van Thiel, John Tieleman, Eugene de Veld, Marianne Veld-Ros, Frits van Velzen - ComputerPlan, Peter van Velzen & Kane, Theo & Bernice Visser, Henk Vlassak, Jackie van der Vlis, Ernestine & Jan Vos, Frans & Yvonne de Vries, Johan van der Waal, Henk & Loes Westerveld, Esther van Winden, Art & Irene van Winden,































































































































































































































































































































































































































































































































About Me

Mijn foto
3Ly
De belevenissen van Marc den Hoed en Amber van Driel met de camper en de 3 honden; Henkie, Casey en Janne door Europa.
Mijn volledige profiel tonen

Sponsors

Alpe d'Huez ?

Lengte fietstocht : 13,2 km
Hoogte startpunt: 744 m
Hoogte top: 1815m
Hoogtemeters: 1071m'
Gemiddeld %: 8,1 %
Maximum % : 10,6 %
21 bochten
Mogelijk gemaakt door Blogger.