; 3ly goes 6: Wat heeft 3Ly geleerd vandaag ?
zondag 28 maart 2010
  • dat je na het meedoen aan 'n super mooie gave spinningmarathon (team Westland) in een soort sauna, zonder cooling down en een douche na afloop met ijsklontjes 's morgens niet echt fit uit je bed stapt..
  • dat ik onderweg naar Veenendaal voor 'n Blogride in m'n prachtige bolide toch wel weer een beetje mens kan worden en heel veel zin heb in deze tocht van 115km.
  • dat 'n Woopie een uitvinding is van 'n bakker uit Veenendaal en dat dit "broodje" als 'n baksteen naar beneden pleurt in je maag en me tot de kerst geen hongerklop meer zal bezorgen. Maar dat je op zo'n Woopie dus ook 'n hele dag onwijs goed kan fietsen en ik contact ga zoeken met die bakker welk stimulerend middel erin zat, handig voor m'n AD6 dag :-)
  • dat ik onwijs slecht ben ik het onthouden van namen en ik na 5 minuten al niet meer wist met welke 12 bloggers ik nu aan het fietsen was...
  • dat ik de blogs van de anderen veel te weinig lees, want zij wisten aanzienlijk meer over mij dan andersom....
  • dat ik de namen/gezichten van de andere bloggers dus écht slecht heb onthouden, want ik heb 6km tegen een wild vreemde passerende fietser zitten lullen, die toen maar besloot om zo'n 80km met ons mee te fietsen en aan te haken bij de Blogride...
  • dat mijn teammaatje en vriend Hans gehalveerd is qua postuur en gewicht door al dat fietsen, maar dan onze vriendschap gelukkig nog 100% vet is :-)
  • dat de 3,5 korte broeken mannen van vandaag duidelijk nog niet in de zomertijdstand stonden v.w.b. de beharing van de benen...
  • dat ik gisteravond nog wel even alles in de zomertijdstand heb gebracht qua beharing en dat de Brazilian look een leuk model is, maar dat het niet handig is om dit voor 'n rit van 115km te doen....
  • dat het Pijnackerse fietsjargon : VOOR, TEGEN, PAALTJE e.d. , zeer nationaal blijkt te zijn en ook heel goed werkt in Veenendaal e.o.
  • dat Veenendaal helemaal niet zo corrupt is, want mijn auto heeft de hele dag onafgesloten en met m'n magneetplaten er nog op voor de deur van @colnagocolly gestaan.
  • dat ik de paddo's in m'n keel vandaag heb verruild voor vliegenzwammen, ik heb 3 vliegen ingeslikt...
  • dat m'n neus snuiten in 'n groep nog wat oefening behoeft. Naar beneden richten zonder dat het bij je achterligger in z'n ogen waait is nog 'n hele kunst...
  • dat ik vandaag weer 'n aantal mooie fietsen heb gezien en de keuze steeds lastiger wordt...
  • dat het fietsen op vlakke stukken met al die kerels en 1 superwoman, Marieke, me heel goed afgaat, maar de "heuveltjes" toch nog lastig(er) zijn...
  • dat ik stiekem dat fietsen heel leuk begin te vinden, en da's toch heel handig als 't je nieuwe hobby aan het worden is...
  • dat ik beloofd heb op de groepsfoto alle namen en linkjes naar de blogs te zullen vermelden, en dat dit een uitdagende toezegging is geweest..., gelukkig kan ik nog even wachten op de foto's van Ton......
  • dat die bandjes tussen m'n vingers van m'n nieuwe handschoentjes er niet voor zijn om m'n vingers te behoeden voor 'n spagaat, maar dat je daar aan kan trekken om ze eenvoudig uit te doen, zó handig joh :-).....
  • dat al die weermannen/vrouwen van het KNMI etc beter vrijwilligerswerk voor de AD6 kunnen gaan doen, want weersvoorspellingen doen is niet hun sterkste kant. Gelukkig maar want we hebben een prachtige zonnige dag gehad met wel behoorlijk windje af en toe, maar dat mocht de pret niet drukken...
  • dat ik erg blij was met de pannenkoeken van Ton die nog in m'n koelkast lagen bij thuiskomst, zodat ik toch nog 'n diner in huis had.....
  • en dat ik de alller aller liefste mams heb, want die wist mij op de terugweg naar huis te melden dat ik m'n nieuwe fiets van haar en Theo cadeau ga krijgen, en dat zelfs 3Ly daar even stil van werd....., ik ben ook trots op jou, Pammetje & Theo, hang on there in France !!!
Iedereen bedankt voor deze gave dag, ik ben benieuwd naar jullie blogs!!
Foto's volgen dus nog......

7 reacties:

Marieke zei

De woepie's zij inderdaad een geniale uitvinding. Ik heb er menig tocht op gefietst.
Bakkerij 't Stoepje, volgens mij staat die op elke markt.

En wat een mooi kado krijg je!!

Sander zei

Een noten/rozijnenbol desem is ook een aanrader, op zo'n "zwerfkei" fiets je half NL door.

Veel Plez4 met je nw. fiets.

Gr.
Sander (a blogless mind).

Johan Veninga zei

Het was inderdaad hartstikke leuk. Ik wil nog wel graag een rectificatie met betrekking tot de beharing, want ik heb zó mijn best gedaan voor het weekend ;-)

Johan.

Martin zei

Zo, dat was een leerzame dag voor jou! Succes met de voorbereidingen voor Alp d'Huzes!

Theo zei

Ja Johan, jouw kuiten zagen er strak uit... i.t.t. die van mij...kweenie of ik daar aan ga beginnen want waar houdt het op...??
Ik ga op de markt hier ook maar eens van die Whoopies scoren! Ben benieuwd.
Was een leuke dag!

3Ly zei

@Theo, tot aan de knie lijkt me ver genoeg :-)

patrick zei

Leuk je ontmoet te hebben maar ook hier even wat over die benen ... en ja die van mij zijn niet geschoren ...... en dat heeft niets met de zomertijd te maken maar meer met daar begin ik niet aan.
Die extra 0,001 km tijdwinst die het mij zou opleveren is het me niet waard en gemasseerd worden ze toch niet ...... of er moeten mensen zich geroepen voelen ....... dan kan hierover nog heroverwogen worden.
Tot de volgende keer


Word mijn sponsor!

Word mijn sponsor!
klik op de afbeelding

Stand sponsoring

Huidig bedrag 3Ly : € 14.494,06 (incl toezeggingen)

Team Telstar : 59.519,58





Stand Nieuwjaarsduik

3Ly : € 811,66 Arend-Jan: € 100,= Lars: € 35,00 Mayra: € 126,66 Nicoline; € 57,= Ton: € 400,= via Patrick : € 625,= Team Hardleers & Team Telstar: € 600,= TOTAAL: € 2.755,32

Donaties ontv. van:

Arctic - Hans Post, Cor & Margreet Baan, Ada & Theo van Baar, BAS - Martin Burgers, Monique Bachofner, Hans Benenga, Marina Besselink, Peter Boogert, Bart & Pauline vd. Boogaard, Martine v.d. Boogaard, Ted & Dé de Braak, Jan Brak, Martin Breedijk, van Brero & Breugem Makelaardij, Henk Brilman, Frits Bruijn, Marc van Buijtene, Eric van Buren, Ton Cabaret, Cilgro, Patrick Derks - Nuttysporters, Deta-Air, Joke van Dijk, Kees & Anneke Doornheim, Drukwerkfabriek, Dave Earnshaw, Peter van Eick, Desirée Elens, Edith Fege, Angelique Finkers, Foster Ventilatiesystemen, Monique Gilissen, Wouter & Carla van Haaften, Ruud van Heijningen, Marc den Hoed, Hans van Hoolwerff, Dorine v.d. Horst, Willem Hus, Jacobine, Johntoy, Coen de Jong & Lucia Hazenberg, Gijs de Jong, Jan & Marion Joosten, Henk Karremans, Martin Kool, KPS Delft, Petra Kreft, Anja Krijgsman, Liesbeth & Niek Krouwel, Ruud Lapawa, La Lettre, Kees van Liempt -Interpresario, Wout van Liempt - Nederlands Theaterbureau, LMI Drechtsteden, Wendy Luchtmeijer, Maarten & Barbara Luk, Maqutos, Arend-Jan Meijer, Dhr Meijer, Moerland Verhuur, Enrique & Dieneke Morales, Esmee Nieuwenhuis, NoRisk-Keymanagement, OBT, Opa Erwin, Ronald Olsthoorn, Ben Oudshoorn, Pam & Theo, Party Rental Company, Azira Pieter, Ruud van Putten, Qualityfloor, Restore bv, Eva van Rooijen, Lars Roos, Ma Ros, Fred & Anja Ros, León Ros, Hein Runeman, Rob Sanders, Ronald van Schaik, Richard & Carla van Schie, Marieke van Schuppen, Shibu den Bezemer, Son Design, Johan Sosef, Goozina Steketee-Bijl, Synergie PFD, Telstar, Hans van Thiel, John Tieleman, Eugene de Veld, Marianne Veld-Ros, Frits van Velzen - ComputerPlan, Peter van Velzen & Kane, Theo & Bernice Visser, Henk Vlassak, Jackie van der Vlis, Ernestine & Jan Vos, Frans & Yvonne de Vries, Johan van der Waal, Henk & Loes Westerveld, Esther van Winden, Art & Irene van Winden,































































































































































































































































































































































































































































































































About Me

Mijn foto
3Ly
De belevenissen van Marc den Hoed en Amber van Driel met de camper en de 3 honden; Henkie, Casey en Janne door Europa.
Mijn volledige profiel tonen

Sponsors

Alpe d'Huez ?

Lengte fietstocht : 13,2 km
Hoogte startpunt: 744 m
Hoogte top: 1815m
Hoogtemeters: 1071m'
Gemiddeld %: 8,1 %
Maximum % : 10,6 %
21 bochten
Mogelijk gemaakt door Blogger.