; 3ly goes 6: Leven & Dood.......
vrijdag 19 maart 2010
Het was een bizarre dag gisteren.... Toen ik thuis kwam van m'n werk hoorde ik via m'n moeder dat Rob, mijn teammaatje die nog 'n weekje op Mallorca was gebleven, een naar bericht op de Twitter had gezet....

Nadat Johan, Ton en ik Mallorca hadden verlaten werden wij afgelost door een heleboel Viergang sporters die nu gingen genieten van het fietseiland. Eén daarvan was Marc Bierman.




Van het blog van Rob :

Gisteren hebben wij afscheid moeten nemen van onze vriend en fietsmaat Marc Bierman. Op een fietstocht op Mallorca, in de afdaling naar Port de Valdemossa, reed hij over een kei, verloor de macht over het stuur en raakte van de weg. Door de aard van de val was hij op slag dood, waardoor onze verwoede reanimatiepogingen geen effect meer hadden. Marc was een van de strijders die vorig jaar met zijn vrienden/collega's meedeed aan editie 2009 van Alpe d'Huzes (AD6). Met dit team is hij vanuit Pijnacker naar het evenement toegefietst en heeft veel geld opgehaald voor onderzoek naar de bestrijding van kanker. Vandaag droeg Marc het AD6 tenue, dat zijn inzet voor het goede doel symboliseert. Voor mij is hij hiermee als een held en in het harnas gestorven. Marc, jouw vrolijke aard en warme vriendschap zullen zwaar gemist worden. Pijnacker, Delfgauw e.o. zullen de komende weken aangeslagen zijn en massaal uitlopen om jou de laatste eer te bewijzen. Onze gedachten en zorg gaan nu uit naar zijn familie en vriendin, die later vanavond op Mallorca zullen aankomen. Marc, rust in vrede en waak daarboven over al je dierbaren. Ons team zal op het AD6 evenement 3 juni proberen zo vaak mogelijk naar jou omhoog te rijden en de gedachte aan jou zal ons extra kracht geven!


Rob Sanders


Hoe oneerlijk kan het leven dan toch zijn, zo'n jonge vent in de bloei van zijn leven.


Onbegrijpelijk.... Nadat ik met wat teamgenoten heb gebeld en ook Rob even heb gesproken gaat de telefoon. Mijn vriendin Domenica, ze zit met een hoog zwangere hond ( Flatcoated Retriever - Zelda ) en zegt dat het waarschijnlijk vannacht gaat gebeuren. Regelmatig heb ik jullie laten delen in mijn waardeloze capaciteiten als huisvrouw. Ik heb echter ook m'n goede kanten. Vroedvrouw!! Ik heb al zeker 100 biggetjes op de wereld gezet, puppies, veulentjes, kalfjes, lammetjes, you name it. Alleen de pauwen hebben zelf hun ei uitgebroed. Dit alles was in mijn vorige leven, toen we in Limburg op 'n boerderij woonden... Maar verleren doe je 't nooit.


Ik ga nog even bij een vriendin langs en als ik om half 11 thuis kom wil ik net naar bed gaan en belt Do, It giet oan !! Als ik 'n half uurtje later in Hoofddorp ben zijn er al 4 pups geboren.

Eind van het liedje een trotse moeder Zelda met 13 gezonde pups.





Hier liggen 12 puppies op een kluitje :-)


En dan besef je weer hoe nietig we allemaal zijn, er sterft een prachtig mens, een strijder van de Alpe d'HuZes, die zich ingezet heeft voor het welzijn van anderen en er is weer nieuw leven, hondenleven....................



Familie, vrienden, dierbaren, fietsmaatjes van Marc, heel veel sterkte met dit verlies.

3 reacties:

Ruud van Putten zei

Wat een verschrikkelijk naar bericht. Je schrijft het terecht, hoe nietig zijn we allemaal.
Doe voorzichtig en sterkte met je verdere voorbereidingen.

Carbonfire zei

Wat een drama. Veel sterkte voor het team. Het maakt jullie AD6 missie nog bijzonderder.

FietsMargreet zei

Kijk toevallig een keer op jouw weblog en zie dit vreselijke bericht op een voor jou wel heel bijzondere dag, maar leven en dood liggen dicht bij elkaar, zoals je zelf schrijft. 3 juni wordt hierdoor nog meer bijzonder voor jullie dan het al is.
Groetjes


Word mijn sponsor!

Word mijn sponsor!
klik op de afbeelding

Stand sponsoring

Huidig bedrag 3Ly : € 14.494,06 (incl toezeggingen)

Team Telstar : 59.519,58





Stand Nieuwjaarsduik

3Ly : € 811,66 Arend-Jan: € 100,= Lars: € 35,00 Mayra: € 126,66 Nicoline; € 57,= Ton: € 400,= via Patrick : € 625,= Team Hardleers & Team Telstar: € 600,= TOTAAL: € 2.755,32

Donaties ontv. van:

Arctic - Hans Post, Cor & Margreet Baan, Ada & Theo van Baar, BAS - Martin Burgers, Monique Bachofner, Hans Benenga, Marina Besselink, Peter Boogert, Bart & Pauline vd. Boogaard, Martine v.d. Boogaard, Ted & Dé de Braak, Jan Brak, Martin Breedijk, van Brero & Breugem Makelaardij, Henk Brilman, Frits Bruijn, Marc van Buijtene, Eric van Buren, Ton Cabaret, Cilgro, Patrick Derks - Nuttysporters, Deta-Air, Joke van Dijk, Kees & Anneke Doornheim, Drukwerkfabriek, Dave Earnshaw, Peter van Eick, Desirée Elens, Edith Fege, Angelique Finkers, Foster Ventilatiesystemen, Monique Gilissen, Wouter & Carla van Haaften, Ruud van Heijningen, Marc den Hoed, Hans van Hoolwerff, Dorine v.d. Horst, Willem Hus, Jacobine, Johntoy, Coen de Jong & Lucia Hazenberg, Gijs de Jong, Jan & Marion Joosten, Henk Karremans, Martin Kool, KPS Delft, Petra Kreft, Anja Krijgsman, Liesbeth & Niek Krouwel, Ruud Lapawa, La Lettre, Kees van Liempt -Interpresario, Wout van Liempt - Nederlands Theaterbureau, LMI Drechtsteden, Wendy Luchtmeijer, Maarten & Barbara Luk, Maqutos, Arend-Jan Meijer, Dhr Meijer, Moerland Verhuur, Enrique & Dieneke Morales, Esmee Nieuwenhuis, NoRisk-Keymanagement, OBT, Opa Erwin, Ronald Olsthoorn, Ben Oudshoorn, Pam & Theo, Party Rental Company, Azira Pieter, Ruud van Putten, Qualityfloor, Restore bv, Eva van Rooijen, Lars Roos, Ma Ros, Fred & Anja Ros, León Ros, Hein Runeman, Rob Sanders, Ronald van Schaik, Richard & Carla van Schie, Marieke van Schuppen, Shibu den Bezemer, Son Design, Johan Sosef, Goozina Steketee-Bijl, Synergie PFD, Telstar, Hans van Thiel, John Tieleman, Eugene de Veld, Marianne Veld-Ros, Frits van Velzen - ComputerPlan, Peter van Velzen & Kane, Theo & Bernice Visser, Henk Vlassak, Jackie van der Vlis, Ernestine & Jan Vos, Frans & Yvonne de Vries, Johan van der Waal, Henk & Loes Westerveld, Esther van Winden, Art & Irene van Winden,































































































































































































































































































































































































































































































































About Me

Mijn foto
3Ly
De belevenissen van Marc den Hoed en Amber van Driel met de camper en de 3 honden; Henkie, Casey en Janne door Europa.
Mijn volledige profiel tonen

Sponsors

Alpe d'Huez ?

Lengte fietstocht : 13,2 km
Hoogte startpunt: 744 m
Hoogte top: 1815m
Hoogtemeters: 1071m'
Gemiddeld %: 8,1 %
Maximum % : 10,6 %
21 bochten
Mogelijk gemaakt door Blogger.