; 3ly goes 6: Recalcitrante puber!
zondag 6 februari 2011
Dat is zo'n beetje de beste omschrijving van mijn gedrag van vanmorgen. Ok, de leeftijd van puber ben ik net 'n paar jaar voorbij, maar toch.....



Al om 7 uur word ik wakker. Ik hoor 't vreselijk stormen en het lijkt of het regent, dit blijkt later niet het geval te zijn. Ik denk aan mijn afspraak met Ton, om 10 uur buiten te fietsen, kilometers maken... Acuut word ik chago. Er spoken allemaal puberale tegendraadse argumenten door m'n hoofd. Ik baal vreselijk van het MOETEN in het leven.
  • ik moet morgen weer naar m'n werk, waar ik geen uitdaging meer heb. 
  • ik moet een nieuwe job gaan zoeken, en dat blijkt niet mee te vallen. 
  • ik moet centjes verdienen om m'n hypotheek te kunnen betalen.
  • ik moet m'n administratie gaan doen. 
  • ik moet een paar huishoudelijke dingen afhandelen. 
  • ik moet vanmiddag naar Ikea, synoniem voor veel iri kinderen en drukdrukdruk.
  • ik moet actiever op zoek naar sponsors voor de AD6.
  • ik moet 'n nieuwsbrief maken voor de AD6.
  • ik moet nog een kilootje of 5 afvallen.
  • ik moet meer trainen voor de AD6 en de leuke sociale dingen even op plek 2 gaan zetten. 
Nou ja en zo kan ik nog wel 'n poosje doorgaan. En dat begon even vreselijk tegen te werken. Gelukkig val ik toch nog even in slaap en om 9 uur besluit ik toch maar op te staan en braaf m'n TeamTelstar outfit aan te trekken.
Zoals altijd, is Ton op tijd, en 5 minuten na zijn komst wordt er weer aan de deur gebeld en staan er nog 3 (Nootdorpse) Kippen voor de deur ( Ruud, Aadje-20% en Leon ). Daar word ik dan al iets vrolijker van, want dat betekend 4 ruggen waar ik achter kan duiken.
Ton heeft de mededeling dan we tussen de 60 en 70 km gaan buffelen en weg zijn we. De mannen hadden allemaal al een opwarming van ongeveer 10km gehad en gaan rap van start. 3Ly is een diesel...., ik heb echt zo'n 20km nodig voordat ik 't leuk begin te vinden en de boel een beetje warm gedraaid is.  Harken, stumpen, buffelen alle termen schieten door m'n hoofd. En ook ; ik kap ermee, ik ga hier rechtsomkeer, krijg allemaal maar de jeweetwel, ik haat wind, ik heb geen zin meer in die AD6, ik stop met fietsen. Kortom echt 'n vrolijke boel zo in m'n koppie :-)
Totdat ik Leon hoor zeggen; Je doet 't allemaal voor jezelf hè.  En dan besef ik me : Ja, ik heb 'n keuze.  Daar bovenop zegt Aadje nog even dat het allemaal tussen je oren zit, tegen de wind in rijden en dan gaat de knop om bij 3Ly. Termen als : pijn is fijn, bloed moet, opgeven is geen optie, straks ben je moe maar voldaan als je op de bank zit, en wat zul je trots op jezelf zijn als je die 6x wel haalt, fijn ook voor de calorie verbranding. Ik kijk op mijn teller en zie dat ik er 21km op heb zitten.....

Rond half 1 komen we aan bij de Viergang. Daar is ook m'n zusje Irene, we hadden een miscommunicatie via de WhatsApp vanmorgen en ze heeft heel stoer in d'r uppie een rondje Rottemeren gedaan. Even later zitten er nog meer Viergang vriendjes om ons heen en wordt het nog 'n gezellige middag. 
Uiteraard heeft Ton z'n route weer perfect uitgestippeld en zet ik m'n Cube later in de middag met 65km terug in de gang. Knap toch altijd hoe Ton(Ton) dat flikt.

Bij thuiskomst blijkt 'n nieuw cursist van m'n jachthondentraining me dan gesponsord te hebben met
€ 175,=, daar word ik dan even stil van en is 't me weer helemaal duidelijk waarom ik dit ook al weer allemaal doe. 

Nu nog 5 nachtjes slapen en dan MAG ik naar m'n liefie in Mallorca, die daar al aan het trainen is met z'n ploeg,  gewoon omdat het kan en omdat het MAG en niet MOET :-)



4 reacties:

Annelies zei

Oh ho wat ben jij erg zeg smoesjes verzinnen om niet te gaan fietsen.
Maar inderdaad dat moeten is niet leuk maar ben wel super trots op je dat je toch op de fiets gestapt ben en dat je die knop omgezet heb dat is de 3ly die we kennen niet zeuren door gaan
;-))

Anoniem zei

Hahaa, zelfs ouder pubers komen aan het eind van de dag er achter dat ze meer kunnen en leuk vinden dan ze denkenn tijdens het wakker worden :-)

Angelo Roelandt zei

De moetjes in het leven zijn inderdaad niet de leukste dingen maar horen er helaas ook bij. Daar tegenover staat weer Mallorca om de pijn te verzachten (haha) Have fun op Mallorca enjoy it !!

Groeten,

Angelo.

3Ly zei

@Angelo : ik heb net 'n filmpje zitten bekijken van de ploeg die er nu al is en als ik dat weer dit weekend ook nog heb gaat 't helemaal goed komen :-)


Word mijn sponsor!

Word mijn sponsor!
klik op de afbeelding

Stand sponsoring

Huidig bedrag 3Ly : € 14.494,06 (incl toezeggingen)

Team Telstar : 59.519,58





Stand Nieuwjaarsduik

3Ly : € 811,66 Arend-Jan: € 100,= Lars: € 35,00 Mayra: € 126,66 Nicoline; € 57,= Ton: € 400,= via Patrick : € 625,= Team Hardleers & Team Telstar: € 600,= TOTAAL: € 2.755,32

Donaties ontv. van:

Arctic - Hans Post, Cor & Margreet Baan, Ada & Theo van Baar, BAS - Martin Burgers, Monique Bachofner, Hans Benenga, Marina Besselink, Peter Boogert, Bart & Pauline vd. Boogaard, Martine v.d. Boogaard, Ted & Dé de Braak, Jan Brak, Martin Breedijk, van Brero & Breugem Makelaardij, Henk Brilman, Frits Bruijn, Marc van Buijtene, Eric van Buren, Ton Cabaret, Cilgro, Patrick Derks - Nuttysporters, Deta-Air, Joke van Dijk, Kees & Anneke Doornheim, Drukwerkfabriek, Dave Earnshaw, Peter van Eick, Desirée Elens, Edith Fege, Angelique Finkers, Foster Ventilatiesystemen, Monique Gilissen, Wouter & Carla van Haaften, Ruud van Heijningen, Marc den Hoed, Hans van Hoolwerff, Dorine v.d. Horst, Willem Hus, Jacobine, Johntoy, Coen de Jong & Lucia Hazenberg, Gijs de Jong, Jan & Marion Joosten, Henk Karremans, Martin Kool, KPS Delft, Petra Kreft, Anja Krijgsman, Liesbeth & Niek Krouwel, Ruud Lapawa, La Lettre, Kees van Liempt -Interpresario, Wout van Liempt - Nederlands Theaterbureau, LMI Drechtsteden, Wendy Luchtmeijer, Maarten & Barbara Luk, Maqutos, Arend-Jan Meijer, Dhr Meijer, Moerland Verhuur, Enrique & Dieneke Morales, Esmee Nieuwenhuis, NoRisk-Keymanagement, OBT, Opa Erwin, Ronald Olsthoorn, Ben Oudshoorn, Pam & Theo, Party Rental Company, Azira Pieter, Ruud van Putten, Qualityfloor, Restore bv, Eva van Rooijen, Lars Roos, Ma Ros, Fred & Anja Ros, León Ros, Hein Runeman, Rob Sanders, Ronald van Schaik, Richard & Carla van Schie, Marieke van Schuppen, Shibu den Bezemer, Son Design, Johan Sosef, Goozina Steketee-Bijl, Synergie PFD, Telstar, Hans van Thiel, John Tieleman, Eugene de Veld, Marianne Veld-Ros, Frits van Velzen - ComputerPlan, Peter van Velzen & Kane, Theo & Bernice Visser, Henk Vlassak, Jackie van der Vlis, Ernestine & Jan Vos, Frans & Yvonne de Vries, Johan van der Waal, Henk & Loes Westerveld, Esther van Winden, Art & Irene van Winden,































































































































































































































































































































































































































































































































About Me

Mijn foto
3Ly
De belevenissen van Marc den Hoed en Amber van Driel met de camper en de 3 honden; Henkie, Casey en Janne door Europa.
Mijn volledige profiel tonen

Sponsors

Alpe d'Huez ?

Lengte fietstocht : 13,2 km
Hoogte startpunt: 744 m
Hoogte top: 1815m
Hoogtemeters: 1071m'
Gemiddeld %: 8,1 %
Maximum % : 10,6 %
21 bochten
Mogelijk gemaakt door Blogger.