; 3ly goes 6: Onderzoek
maandag 5 april 2010
Vandaag stond mijn première bij de Tourclub Pijnacker op het programma, het zou 'n onvergetelijke worden..... Om 7.45 uur melden voor 'n tocht van ongeveer 90km. Ik had net m'n inschrijfgeld betaald of de horde fietsers stond al buiten, en voordat ik 't in de gaten had waren ze de straat al uit. Dat begon dus meteen met 'n sprintje. Naar later bleek, zo zou de hele tocht worden.....

M'n teammaatje en inmiddels tot zusje gebombardeerde Irene, had al zo vaak gezegd, "is zo leuk joh, moet je ook eens doen, op zondagochtend mee met de TCP". Ik denk dat ik haar vandaag nog te vondeling ga leggen, want ze heeft er nóóit maar dan ook nóóit bij verteld dat die gasten zooooo vreselijk hard rijden. Mijn hartslag is de hele tocht niet onder de 180 geweest, ik had geen tijd om mijn eet-capriolen op de fiets te demonstreren, laat staan iets te drinken of te praten.
De eerste 20km gingen zo rond de 38 km p/u. Ik was blij dat ik al op de fiets naar Pijnacker was gekomen en de spieren al ietsie warm waren anders waren ze spontaan afgebroken. Ik heb zelfs even overwogen om m'n Cube af te zeggen en postzegels te gaan verzamelen.

Wat iedereen niet wist, was dat ik door de minister van Sociale zaken benaderd was om eens te onderzoeken of die wielrenners een beetje sociaal zijn. Er waren wat klachten binnen gekomen van wielrenners die als aso's door alle rode lichten knallen, alle verkeersregels aan de fietsbroek lappen, de verpakking van alle reepjes en gelletjes overboord kieperen en soms zelfs kleine kinderen van de fiets reden.
Nou ik kan de minister geruststellen!! Als er iemand sociaal is, dan is 't de wielrenner wel.
We gingen van start met een man of 30 denk ik. En werkelijk ALLEMAAL hielden ze mij in de gaten, du moment dat ik er effe doorheen zat kreeg ik 'n duwtje of wat peptalk. Het leek wel een spelletje : raad eens wie nu zijn hand op je bibs heeft ?
Uiteraard was dit allemaal in scène gezet door 3ly, ik was immers met mijn onderzoek bezig. Mijn advies aan de minister is dan ook, zet al die hangjongeren, hooligans en randdebielen op 'n racefiets, stuur ze naar de TCP en ze zullen merken hoe geweldig het is om "fietsvrienden" te hebben die je door dik en dun steunen en vooral duwen.

Tijd om ze in 't zonnetje te zetten dus. Vanavond bij Knooppunt Kranenbarg kon je een plaatje aanvragen voor de AD6 en dat heb ik dan ook maar gedaan. " With a little help from my friends van Joe Cocker"

Maar het mooie van afzien is, dat je na 'n douche en een rondje met m'n allerliefste Crady door 't bos weer fit bent en alles weer vergeten bent. Ik heb eigenlijk wel zin om nog 'n rondje te doen, wie gaat er mee ?

ps: Ireentje ik ben reuze trots op je hoor, je had turbo pootjes vandaag!

1 reacties:

Annelies zei

Volgend jaar ben jij bij de TCP de nieuwelingen aan het helpen en zeg je tegen ze "kom op ik weet wat je voelt dat voelde ik ook vorig jaar toen ik nog top aan het trainen was voor de alp 6 x "


Word mijn sponsor!

Word mijn sponsor!
klik op de afbeelding

Stand sponsoring

Huidig bedrag 3Ly : € 14.494,06 (incl toezeggingen)

Team Telstar : 59.519,58





Stand Nieuwjaarsduik

3Ly : € 811,66 Arend-Jan: € 100,= Lars: € 35,00 Mayra: € 126,66 Nicoline; € 57,= Ton: € 400,= via Patrick : € 625,= Team Hardleers & Team Telstar: € 600,= TOTAAL: € 2.755,32

Donaties ontv. van:

Arctic - Hans Post, Cor & Margreet Baan, Ada & Theo van Baar, BAS - Martin Burgers, Monique Bachofner, Hans Benenga, Marina Besselink, Peter Boogert, Bart & Pauline vd. Boogaard, Martine v.d. Boogaard, Ted & Dé de Braak, Jan Brak, Martin Breedijk, van Brero & Breugem Makelaardij, Henk Brilman, Frits Bruijn, Marc van Buijtene, Eric van Buren, Ton Cabaret, Cilgro, Patrick Derks - Nuttysporters, Deta-Air, Joke van Dijk, Kees & Anneke Doornheim, Drukwerkfabriek, Dave Earnshaw, Peter van Eick, Desirée Elens, Edith Fege, Angelique Finkers, Foster Ventilatiesystemen, Monique Gilissen, Wouter & Carla van Haaften, Ruud van Heijningen, Marc den Hoed, Hans van Hoolwerff, Dorine v.d. Horst, Willem Hus, Jacobine, Johntoy, Coen de Jong & Lucia Hazenberg, Gijs de Jong, Jan & Marion Joosten, Henk Karremans, Martin Kool, KPS Delft, Petra Kreft, Anja Krijgsman, Liesbeth & Niek Krouwel, Ruud Lapawa, La Lettre, Kees van Liempt -Interpresario, Wout van Liempt - Nederlands Theaterbureau, LMI Drechtsteden, Wendy Luchtmeijer, Maarten & Barbara Luk, Maqutos, Arend-Jan Meijer, Dhr Meijer, Moerland Verhuur, Enrique & Dieneke Morales, Esmee Nieuwenhuis, NoRisk-Keymanagement, OBT, Opa Erwin, Ronald Olsthoorn, Ben Oudshoorn, Pam & Theo, Party Rental Company, Azira Pieter, Ruud van Putten, Qualityfloor, Restore bv, Eva van Rooijen, Lars Roos, Ma Ros, Fred & Anja Ros, León Ros, Hein Runeman, Rob Sanders, Ronald van Schaik, Richard & Carla van Schie, Marieke van Schuppen, Shibu den Bezemer, Son Design, Johan Sosef, Goozina Steketee-Bijl, Synergie PFD, Telstar, Hans van Thiel, John Tieleman, Eugene de Veld, Marianne Veld-Ros, Frits van Velzen - ComputerPlan, Peter van Velzen & Kane, Theo & Bernice Visser, Henk Vlassak, Jackie van der Vlis, Ernestine & Jan Vos, Frans & Yvonne de Vries, Johan van der Waal, Henk & Loes Westerveld, Esther van Winden, Art & Irene van Winden,































































































































































































































































































































































































































































































































About Me

Mijn foto
3Ly
De belevenissen van Marc den Hoed en Amber van Driel met de camper en de 3 honden; Henkie, Casey en Janne door Europa.
Mijn volledige profiel tonen

Sponsors

Alpe d'Huez ?

Lengte fietstocht : 13,2 km
Hoogte startpunt: 744 m
Hoogte top: 1815m
Hoogtemeters: 1071m'
Gemiddeld %: 8,1 %
Maximum % : 10,6 %
21 bochten
Mogelijk gemaakt door Blogger.