; 3ly goes 6: Anti strijkstok
dinsdag 2 februari 2010

Wij hebben dan wel 2 prachtige violistes in ons team, ook bij ons staat het anti strijkstok beleid hoog in 't vaandel. Ik vind 't daarom wel een goed idee om dit nog eens heel goed onder de aandacht te brengen. Ik ben er reuze trots op van zo'n fantastisch organisatie deel uit te maken!!



Het Alpe d'HuZes anti-strijkstokbeleid
Het Anti-strijkstokbeleidAlpe d'HuZes heeft vanaf het prille begin nagedacht over een aantal kritische succesfactoren voor het welslagen van het idee dat we hadden. Belangrijk uitgangspunt is dat we absoluut zuiver en integer willen handelen met betrekking tot de grote verantwoordelijkheid die we hebben ten aanzien van onze sponsoren en de kankerpatiënten.

De meeste kritiek op acties voor goede doelen is dat er geld aan de strijkstok blijft hangen. Terecht of niet, maar deze kritiek ís er en dat maakt dat sponsoren huiverig zijn om geld te geven.

Het tweede kritiekpunt is dat het geld ook daadwerkelijk ten goede moet komen aan de mensen waar het voor bedoeld is.

Deze twee bij elkaar hebben geleid tot het strikte anti-strijkstokbeleid van de Stichting Alpe d'HuZes.

Belangrijkste kenmerken van dit beleid:
- de organisatie maakt geen kosten (Betalen is géén optie!);
- als er kosten gemaakt moeten worden, worden deze kosten door de deelnemers gedragen. In geen geval wordt daar sponsorgeld voor gebruikt (vaak betalen we het uit eigen zak);
- geld dat door sponsoren gegeven wordt gaat één op één naar KWF Kankerbestrijding, 100% dus;
- als er sponsoring in natura plaatsvindt, worden deze artikelen of diensten zoveel mogelijk gekapitaliseerd zodat ook deze vorm van sponsoring ten goede komt aan KWF Kankerbestrijding. Uitzonderingen zijn diensten die het evenement in de breedte ten goede komen zoals gratis ruimte voor bijeenkomsten, vrachtvervoer richting Frankrijk of bijvoorbeeld het gratis opmaken van onze jaarrekening. Deze diensten helpen ons het mogelijk te maken elke euro van onze sponsoren aan KWF Kankerbestrijding over te kunnen maken.
- Sponsoren hebben door deze aanpak altijd 100% garantie dat hun geld ook daadwerkelijk terecht komt bij KWF Kankerbestrijding. Dit is voor een evenement van deze omvang absoluut uniek. Ons geld wordt gestort in een fonds op naam (Alpe d'HuZes/KWF fonds) van waaruit door ons uitgekozen onderzoek wordt gefinancierd. Daarmee kunnen we ook garanderen dat van ons geld niets voor de KWF organisatie wordt gebruikt. Elke gesponsorde Euro komt dus ten goede aan het verbeteren van de kwaliteit van leven van kankerpatiënten.

Ook nadelen?
Nadelen van deze keuzes zijn er wellicht ook te bedenken, maar dan alleen voor deelnemers!Er zijn namelijk geen materiële voordelen voor de deelnemers (naast overigens een uitstekend georganiseerd evenement voor een laag startgeld). Als we spullen voordelig of gratis aangeboden krijgen dan wordt dat voordeel niet één op één doorgegeven aan de deelnemers. Dit kan wellicht overkomen als commercieel of 'Roomser dan de Paus' (kreten die ons wel eens ter ore komen) en dat is jammer.

Wat we willen is volledig zuiver blijven in onze filosofie, omdat hiermee het succes op lange termijn gewaarborgd wordt. Zeker nu we vele miljoenen binnenhalen, wordt er steeds nadrukkelijker gekeken naar de hardheid van onze uitgangspunten. Onze boeken worden ieder jaar ook door een aantal grotere sponsoren ingezien om onze woorden te toetsen waarna ook onze accountant de boeken formeel goedkeurt. Ook gesponsord, natuurlijk!

Geen concessies!
Wij doen dus op geen enkele wijze concessies aan dit zuivere uitgangspunt. We geloven er volledig in en zijn van plan een voorbeeld te stellen van hoe je zonder geld uit te geven toch uitzonderlijke prestaties kunt neerzetten.

Naar de deelnemers willen we ook fair handelen. We willen niemand op kosten jagen. Daarom zijn er zeer weinig zaken verplicht bij Alpe d'HuZes. Alleen het inschrijfgeld en een shirt en koersbroek voor € 105,00. Verder natuurlijk een enorme inspanning om sponsoren te vinden en de berg te bedwingen. Daar wordt echter niemand minder van....

De overige zaken die aangeboden worden zijn facultatief.

Verbazing alom!
Onze aanpak heeft tot op heden voor heel veel respect en positieve verbazing gezorgd. Weinigen in de goededoelenwereld kunnen geloven dat dit allemaal mogelijk is zonder kosten te maken. Hoe groter we worden hoe ongelooflijker het is.

Daarin schuilt de verborgen kracht van Alpe d'HuZes. Een kracht die steeds sterker wordt door de ongekende bijdragen van sponsoren, deelnemers en vrijwilligers.


Onze 2 violistes zijn, met nog wat collega's, wél te boeken voor 'n
prachtig concert waarvan dan uiteraard de opbrengsten 100% naar de AD6 gaan. Interesse?
Mail mij !




0 reacties:


Word mijn sponsor!

Word mijn sponsor!
klik op de afbeelding

Stand sponsoring

Huidig bedrag 3Ly : € 14.494,06 (incl toezeggingen)

Team Telstar : 59.519,58





Stand Nieuwjaarsduik

3Ly : € 811,66 Arend-Jan: € 100,= Lars: € 35,00 Mayra: € 126,66 Nicoline; € 57,= Ton: € 400,= via Patrick : € 625,= Team Hardleers & Team Telstar: € 600,= TOTAAL: € 2.755,32

Donaties ontv. van:

Arctic - Hans Post, Cor & Margreet Baan, Ada & Theo van Baar, BAS - Martin Burgers, Monique Bachofner, Hans Benenga, Marina Besselink, Peter Boogert, Bart & Pauline vd. Boogaard, Martine v.d. Boogaard, Ted & Dé de Braak, Jan Brak, Martin Breedijk, van Brero & Breugem Makelaardij, Henk Brilman, Frits Bruijn, Marc van Buijtene, Eric van Buren, Ton Cabaret, Cilgro, Patrick Derks - Nuttysporters, Deta-Air, Joke van Dijk, Kees & Anneke Doornheim, Drukwerkfabriek, Dave Earnshaw, Peter van Eick, Desirée Elens, Edith Fege, Angelique Finkers, Foster Ventilatiesystemen, Monique Gilissen, Wouter & Carla van Haaften, Ruud van Heijningen, Marc den Hoed, Hans van Hoolwerff, Dorine v.d. Horst, Willem Hus, Jacobine, Johntoy, Coen de Jong & Lucia Hazenberg, Gijs de Jong, Jan & Marion Joosten, Henk Karremans, Martin Kool, KPS Delft, Petra Kreft, Anja Krijgsman, Liesbeth & Niek Krouwel, Ruud Lapawa, La Lettre, Kees van Liempt -Interpresario, Wout van Liempt - Nederlands Theaterbureau, LMI Drechtsteden, Wendy Luchtmeijer, Maarten & Barbara Luk, Maqutos, Arend-Jan Meijer, Dhr Meijer, Moerland Verhuur, Enrique & Dieneke Morales, Esmee Nieuwenhuis, NoRisk-Keymanagement, OBT, Opa Erwin, Ronald Olsthoorn, Ben Oudshoorn, Pam & Theo, Party Rental Company, Azira Pieter, Ruud van Putten, Qualityfloor, Restore bv, Eva van Rooijen, Lars Roos, Ma Ros, Fred & Anja Ros, León Ros, Hein Runeman, Rob Sanders, Ronald van Schaik, Richard & Carla van Schie, Marieke van Schuppen, Shibu den Bezemer, Son Design, Johan Sosef, Goozina Steketee-Bijl, Synergie PFD, Telstar, Hans van Thiel, John Tieleman, Eugene de Veld, Marianne Veld-Ros, Frits van Velzen - ComputerPlan, Peter van Velzen & Kane, Theo & Bernice Visser, Henk Vlassak, Jackie van der Vlis, Ernestine & Jan Vos, Frans & Yvonne de Vries, Johan van der Waal, Henk & Loes Westerveld, Esther van Winden, Art & Irene van Winden,































































































































































































































































































































































































































































































































About Me

Mijn foto
3Ly
De belevenissen van Marc den Hoed en Amber van Driel met de camper en de 3 honden; Henkie, Casey en Janne door Europa.
Mijn volledige profiel tonen

Sponsors

Alpe d'Huez ?

Lengte fietstocht : 13,2 km
Hoogte startpunt: 744 m
Hoogte top: 1815m
Hoogtemeters: 1071m'
Gemiddeld %: 8,1 %
Maximum % : 10,6 %
21 bochten
Mogelijk gemaakt door Blogger.