; 3ly goes 6: Taboe sferen
zondag 10 januari 2010
Nee, nee, nee, ik hoor jullie al denken..... ojee, 3Ly en fietsen..., zit ze nu ook al aan de dope ?
Don't worry. Niet nodig, ik doe 't allemaal puur op wilskracht en overtuiging :-). Nee ik wil 't even hebben over de edele delen. Jaaaaa, hup, 't kan er maar uit zijn !

Toen ik vorig jaar begon met fietsen omdat een paar vriendinnen het leuk vonden om een TransAlp route te gaan fietsen was er werkelijk niemand die mij verteld heeft dat je daar behoorlijk pijn van aan de bips kunt krijgen. Laten we het dan nog maar niet over de edele delen hebben.
Ook nu, nu ik me tussen de echte fietsers mag mengen. Van die (voornamelijk) mannen met zo'n slordige 10.000 km op de teller per jaar, op de fiets wel te verstaan. Geen vent die mij gewaarschuwd heeft dat het best wel eens pijn kan doen.
Jaaaaa, als je het onderwerp ter sprake bent. Maar goed, als vrouw begin je toch niet zomaar onder het genot van een drankje na de spinningles over last van slapende schaamlippen of beurse zitknobbels. Maar goed, ik zit nu in een heus team met 6 kerels en dacht, we zijn nu 'n soort van familie, nu moet ik het wel kunnen vragen.....
Afijn, ALSSSS je er dan over begint komen ineens de verhalen los. Krijg je te horen dat ook zij last hebben van slapende testikels, doorgereden billetjes die ingevet moeten worden met Nivea Light, bloederige horror verhalen, wat al niet meer....


Had niemand mij dat eerder kunnen vertellen dat deze sport eigenlijk heeeeel gevaarlijk is???
Voor dit Alpe d' HuZes leven was ik een druk bezette vrouw met jachthonden, wedstrijden, trainen en jagen. Daar wordt je vanaf je eerste contact verteld dat je nooit in de loop van een jachtgeweer moet kijken, da's niet handig. En wegatletiek, daar kreeg je blaren van op je voeten, ook niet handig maar er was mee te leven.

Ik ben inmiddels zo'n 6 fietsbroeken en een slordige 800 euro verder. En ik weet 't zeker, die broeken worden ontworpen door kerels, dat kan niet anders! Ze zitten gewoon niet lekker. Of die kerels hebben hiervoor bij Pampers gewerkt of bij Tena Lady, en hebben zich laten omscholen naar zeemlerendamesfietsbroeken maken. Ik sta op 't punt om Leontien van Moorsel een mail te sturen hoe zijn dat in hemelsnaam al die jaren gedaan heeft.

Feit is dat het fietsen en verdere trainingen best lekker gaat, maar JanJanssen ( m'n racefiets) en ik gaan geen vrienden worden, dat is me wel duidelijk. Ik zie nu al op tegen 3 juni. Zo'n slordige 12 uur of dat zadel zitten.... Zou 't heel raar staan een groot western zadel op m'n fiets, want paardrijden daaaar ben ik (ook) goed in en dat zit 'n stuk comfortabeler :-))

ps: sponsors, don't worry, ik ga die 6x halen hoor, want..... OPGEVEN IS GEEN OPTIE !!!

3 reacties:

Gert zei

Het is gewoon een kwestie van wennen. Trainen dus. Het gaat op een gegeven moment steeds langer duren voordat het zeer begint te doen...

3Ly zei

Fijn dank je, dat geeft weer moed :-)

Jacobine zei

hahaha, ja het kruis heeft wat te lijden.wellicht een coldpack in de broek?;)Of zou een zadel met Nasa schuim verlichting brengen.
Succes met je voorbereidingen en actie.
Warme Ad6 groet Jacobine
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties/jacobine30/team/blog.aspx


Word mijn sponsor!

Word mijn sponsor!
klik op de afbeelding

Stand sponsoring

Huidig bedrag 3Ly : € 14.494,06 (incl toezeggingen)

Team Telstar : 59.519,58





Stand Nieuwjaarsduik

3Ly : € 811,66 Arend-Jan: € 100,= Lars: € 35,00 Mayra: € 126,66 Nicoline; € 57,= Ton: € 400,= via Patrick : € 625,= Team Hardleers & Team Telstar: € 600,= TOTAAL: € 2.755,32

Donaties ontv. van:

Arctic - Hans Post, Cor & Margreet Baan, Ada & Theo van Baar, BAS - Martin Burgers, Monique Bachofner, Hans Benenga, Marina Besselink, Peter Boogert, Bart & Pauline vd. Boogaard, Martine v.d. Boogaard, Ted & Dé de Braak, Jan Brak, Martin Breedijk, van Brero & Breugem Makelaardij, Henk Brilman, Frits Bruijn, Marc van Buijtene, Eric van Buren, Ton Cabaret, Cilgro, Patrick Derks - Nuttysporters, Deta-Air, Joke van Dijk, Kees & Anneke Doornheim, Drukwerkfabriek, Dave Earnshaw, Peter van Eick, Desirée Elens, Edith Fege, Angelique Finkers, Foster Ventilatiesystemen, Monique Gilissen, Wouter & Carla van Haaften, Ruud van Heijningen, Marc den Hoed, Hans van Hoolwerff, Dorine v.d. Horst, Willem Hus, Jacobine, Johntoy, Coen de Jong & Lucia Hazenberg, Gijs de Jong, Jan & Marion Joosten, Henk Karremans, Martin Kool, KPS Delft, Petra Kreft, Anja Krijgsman, Liesbeth & Niek Krouwel, Ruud Lapawa, La Lettre, Kees van Liempt -Interpresario, Wout van Liempt - Nederlands Theaterbureau, LMI Drechtsteden, Wendy Luchtmeijer, Maarten & Barbara Luk, Maqutos, Arend-Jan Meijer, Dhr Meijer, Moerland Verhuur, Enrique & Dieneke Morales, Esmee Nieuwenhuis, NoRisk-Keymanagement, OBT, Opa Erwin, Ronald Olsthoorn, Ben Oudshoorn, Pam & Theo, Party Rental Company, Azira Pieter, Ruud van Putten, Qualityfloor, Restore bv, Eva van Rooijen, Lars Roos, Ma Ros, Fred & Anja Ros, León Ros, Hein Runeman, Rob Sanders, Ronald van Schaik, Richard & Carla van Schie, Marieke van Schuppen, Shibu den Bezemer, Son Design, Johan Sosef, Goozina Steketee-Bijl, Synergie PFD, Telstar, Hans van Thiel, John Tieleman, Eugene de Veld, Marianne Veld-Ros, Frits van Velzen - ComputerPlan, Peter van Velzen & Kane, Theo & Bernice Visser, Henk Vlassak, Jackie van der Vlis, Ernestine & Jan Vos, Frans & Yvonne de Vries, Johan van der Waal, Henk & Loes Westerveld, Esther van Winden, Art & Irene van Winden,































































































































































































































































































































































































































































































































About Me

Mijn foto
3Ly
De belevenissen van Marc den Hoed en Amber van Driel met de camper en de 3 honden; Henkie, Casey en Janne door Europa.
Mijn volledige profiel tonen

Sponsors

Alpe d'Huez ?

Lengte fietstocht : 13,2 km
Hoogte startpunt: 744 m
Hoogte top: 1815m
Hoogtemeters: 1071m'
Gemiddeld %: 8,1 %
Maximum % : 10,6 %
21 bochten
Mogelijk gemaakt door Blogger.