; 3ly goes 6: Snot, zondagsrijders, ik ben lekker... volgens de muggen, etc....
maandag 24 mei 2010
Ik ben ongeveer 1 x per 10 jaar verkouden. Verkouden als in snotverkouden, als in, dat je echt zakdoekjes nodig hebt zeg maar, omdat het anders echt heel onsmakelijk gaat worden.
Maar zet mij 10 minuten op de fiets en het snot drijft uit m'n neus. Tijdens zo'n fietstocht, plakkend aan het wiel van 'n fietsvriendje die zich opgeworpen heeft om mij weer uit de wind te houden, denk ik hier dan over na.

Waar komt dit snot vandaan ? Waarom hebben we snot ? Wat heeft het voor functie ? Het lukt me inmiddels na een paar maanden fietsen met de mannen bijzonder goed om als een soort bootwerker een fluim snot uit m'n neus te blazen. En dat blijft een leuk contrast. Zo zit je op de fiets en snottert in het rond en zo zit je samen met vriendinnetje Irene in een leuk jurkje met hoge hakken op de scooter en maakt Delft en omstreken onveilig.
Maar goed dat Irene op de scooter geen last heeft van snotneuzen, want zij is er nog niet zo bedreven in.....

Ireentje, tank vol, we kunnen op pad !

Gisteren heb ik met Martijn een km of 80 gefietst. Heel NL zat in bikini in de tuin en ons is het gelukt om het koudste, mistige stukje van NL op te zoeken. Richting Scheveningen hingen de mistwolken boven de stad en dat bleef zo richting Kijkduin en Hoek van Holland. Pas toen we de kust weer verlieten en richting Maasland kwamen konden we ons weer ontdooien in het zonnetje. Overigens verder een heerlijke tocht en weer de nodige km's gepakt.

Vandaag ben ik na het geven van 2 puppy lessen en lek gestoken te zijn door 500 muggen op de fiets gestapt met Ton. Die maakte even een soort pitsstop in Zoetermeer. Offerde zich op om nog een kleine 50km met mij te fietsen en daarna weer richting Capelle te fietsen. Om vervolgens 212 km op de teller te hebben staan !

Het was overigens levensgevaarlijk vandaag op de fietspaden. 5 miljoen fietsers gingen vandaag zo ongeveer de weg op. Niet zo erg, logisch ook met dit mooie weer. Maar het had toch verdacht veel weg van zondagsrijden. Jemig wat een kneuzen allemaal. Midden op het fietspad ineens afstappen, slingerende kinderen, vader en moeders met bakfietsen vol kinderen, opa's en oma's met en vooral zonder gehoorapparaat. Je had werkelijk gevarengeld nodig vandaag. Het zal je toch gebeuren, 1 week voor DE Alpe d' HuZes word je van je fiets gereden door 'n zondagsrijder...


Als ik later groot ben wil ik ook zo'n ding :-)


4 reacties:

martijn zei

he 3ly, ik deed mee in je dag! Wel de laatste sportieve prestatie vergeten na 80 km! x

patrick zei

Met een snotneus is het toch wat beter fietsen dan met hoofdpijn .... dat had ik dan weer.
Wij konden gisteren ipv muggen de teken tellen ( gelukkig op Fons de hond) ..... 2 1/2 bostrail en 9 teken later fietsen we weer terug. En inderdaad met 100tal "fietsende" obstakels op de weg.
Maar collega wielrenners kunnen er ook wat van..... niet bellen / schreeuwen en in peloton voorbij stuiven met vaartje erg hard.
Het is erg oppassen met dit mooie weer.

Theo zei

Hee dame,
Ik wens je alvast heel veel suk6 op de Alpe! Gaat je lukken hoor!
Gr,
Theo

Carbonfire zei

Het is al even stil hier, hopelijk gaat het goed, ook met de hond?
Ik vertrek morgen naar de Mont Ventoux, jij als het goed is naar de Alpe. Heel veel succes daar met jullie missie. Courage!


Word mijn sponsor!

Word mijn sponsor!
klik op de afbeelding

Stand sponsoring

Huidig bedrag 3Ly : € 14.494,06 (incl toezeggingen)

Team Telstar : 59.519,58





Stand Nieuwjaarsduik

3Ly : € 811,66 Arend-Jan: € 100,= Lars: € 35,00 Mayra: € 126,66 Nicoline; € 57,= Ton: € 400,= via Patrick : € 625,= Team Hardleers & Team Telstar: € 600,= TOTAAL: € 2.755,32

Donaties ontv. van:

Arctic - Hans Post, Cor & Margreet Baan, Ada & Theo van Baar, BAS - Martin Burgers, Monique Bachofner, Hans Benenga, Marina Besselink, Peter Boogert, Bart & Pauline vd. Boogaard, Martine v.d. Boogaard, Ted & Dé de Braak, Jan Brak, Martin Breedijk, van Brero & Breugem Makelaardij, Henk Brilman, Frits Bruijn, Marc van Buijtene, Eric van Buren, Ton Cabaret, Cilgro, Patrick Derks - Nuttysporters, Deta-Air, Joke van Dijk, Kees & Anneke Doornheim, Drukwerkfabriek, Dave Earnshaw, Peter van Eick, Desirée Elens, Edith Fege, Angelique Finkers, Foster Ventilatiesystemen, Monique Gilissen, Wouter & Carla van Haaften, Ruud van Heijningen, Marc den Hoed, Hans van Hoolwerff, Dorine v.d. Horst, Willem Hus, Jacobine, Johntoy, Coen de Jong & Lucia Hazenberg, Gijs de Jong, Jan & Marion Joosten, Henk Karremans, Martin Kool, KPS Delft, Petra Kreft, Anja Krijgsman, Liesbeth & Niek Krouwel, Ruud Lapawa, La Lettre, Kees van Liempt -Interpresario, Wout van Liempt - Nederlands Theaterbureau, LMI Drechtsteden, Wendy Luchtmeijer, Maarten & Barbara Luk, Maqutos, Arend-Jan Meijer, Dhr Meijer, Moerland Verhuur, Enrique & Dieneke Morales, Esmee Nieuwenhuis, NoRisk-Keymanagement, OBT, Opa Erwin, Ronald Olsthoorn, Ben Oudshoorn, Pam & Theo, Party Rental Company, Azira Pieter, Ruud van Putten, Qualityfloor, Restore bv, Eva van Rooijen, Lars Roos, Ma Ros, Fred & Anja Ros, León Ros, Hein Runeman, Rob Sanders, Ronald van Schaik, Richard & Carla van Schie, Marieke van Schuppen, Shibu den Bezemer, Son Design, Johan Sosef, Goozina Steketee-Bijl, Synergie PFD, Telstar, Hans van Thiel, John Tieleman, Eugene de Veld, Marianne Veld-Ros, Frits van Velzen - ComputerPlan, Peter van Velzen & Kane, Theo & Bernice Visser, Henk Vlassak, Jackie van der Vlis, Ernestine & Jan Vos, Frans & Yvonne de Vries, Johan van der Waal, Henk & Loes Westerveld, Esther van Winden, Art & Irene van Winden,































































































































































































































































































































































































































































































































About Me

Mijn foto
3Ly
De belevenissen van Marc den Hoed en Amber van Driel met de camper en de 3 honden; Henkie, Casey en Janne door Europa.
Mijn volledige profiel tonen

Sponsors

Alpe d'Huez ?

Lengte fietstocht : 13,2 km
Hoogte startpunt: 744 m
Hoogte top: 1815m
Hoogtemeters: 1071m'
Gemiddeld %: 8,1 %
Maximum % : 10,6 %
21 bochten
Mogelijk gemaakt door Blogger.